Home » News » 5 redenen om nu met PR te starten

5 redenen om nu met PR te starten

Wat draagt PR bij aan mijn bedrijf? Dit is wellicht de meest gestelde vraag die we van nieuwe klanten te horen krijgen. Dan maken we telkens de vergelijking met branding. Iedereen is overtuigd van het belang en de meerwaarde van goede branding. Bedrijven investeren er heel wat tijd en geld aan zodat hun producten en diensten er aantrekkelijk uitzien en klanten overtuigen. Dat is exact wat PR doet voor je imago. Goede, gerichte PR  maakt  je bedrijf aantrekkelijk voor de doelgroepen die jij belangrijk vindt. PR werkt daarvoor op 5 niveaus:

Naamsbekendheid

Als je bedrijf regelmatig in media vermeld wordt, helpt dit om snel bekend te worden bij jouw doelgroep en het grote publiek. Wanneer mensen bij een online search, nieuws en artikels vinden over je bedrijf, verhoogt dit je geloofwaardigheid en versterkt het je imago. Naamsbekendheid geeft je verkopers ook een voet in de deur bij prospecten en maakt cold calling makkelijker.

Hechte klantenrelaties

Je kan heel wat geld uitgeven aan advertenties maar mensen worden steeds kritischer. Vooraleer ze iets aankopen, gaan ze op zoek naar andere informatiebronnen waar zij vertrouwen in hebben. Met PR ga je die bronnen identificeren vb. een lokale nieuwssite, influencer, IT blog, etc. en ervoor zorgen dat relevante informatie over je bedrijf, product of dienst tot bij hen komt. Hun objectieve verslaggeving biedt je klant zekerheid, geloofwaardigheid en versterkt zo je merk en de relatie met je klant.

Meer leads

Mensen die over je bedrijf lezen of horen via online media, klikken waarschijnlijk ook door naar je website. Zo zorgt PR voor meer bezoekers en leads. Daarnaast is PR een bron van waardevolle informatie vb. persberichten, artikels, etc. voor je social media. Deze content onderscheidt je van de concurrentie en positioneer je als expert en thought leader. Terwijl veel nieuws rond vb. deals, awards, etc. aantoont dat je een bloeiend bedrijf bent, waar ook anderen interesse en vertrouwen hebben.

Een sterke reputatie

PR gaat ook om meer dan krantenkoppen. Het is een combinatie van verschillende tactieken zoals de juiste awards winnen, spreken voor het juiste publiek en aanwezig zijn op de juiste evenementen. Het gaat erom om op al deze momenten je bedrijf op de goeie manier voor te stellen en zichtbaar te maken. Zo linken potentiële klanten de juiste boodschap en reputatie aan je bedrijf.

Employer branding

PR-activiteiten kunnen ervoor zorgen dat medewerkers met (nog meer) trots voor je bedrijf werken. Aankondigingen zullen ook in hun omgeving weerklank vinden. Daarnaast zullen dergelijke berichten je bedrijf ook aantrekkelijk maken voor toekomstige medewerkers. Er zal snelle gekeken worden naar de job-sectie op je website. Dit kan je HR-afdeling het leven makkelijker maken in de zoektocht naar knelpuntberoepen.

Een reactie achterlaten

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.