Ninoofse dierenartsenpraktijk De Molenhoek wordt dierenkliniek met meer geavanceerde zorg

Nieuwe AniCura Dierenkliniek De Molenhoek in Ninove

Ninove, 22 april 2021  Zaterdag 24 april is het Werelddierenartsendag en kondigt De Molenhoek officieel zijn nieuwe dierenkliniek aan op de Brakelsesteenweg 323 in Ninove. Recent sloot de praktijk zich aan bij AniCura, een Europees netwerk van dierenartsen, en evolueerde tot één van de weinige dierenklinieken in België. Deze stap was nodig om te kunnen blijven investeren en groeien in geavanceerde diergeneeskundige zorg. Baasjes uit de streek kunnen nog steeds terecht bij hun vertrouwde dierenarts voor de gewoonlijke preventieve zorg en behandelingen maar dus ook voor hoogstaande gespecialiseerde diergeneeskundige zorg voor hun hond, kat, konijn of knaagdier. Collega-dierenartsen kunnen daarnaast ook meer patiënten doorsturen naar AniCura Dierenkliniek De Molenhoek voor verder onderzoek, behandeling en operaties. 

Zelfde team, nog betere dienstverlening 

AniCura Dierenkliniek De Molenhoek is nu één van de weinige dierenklinieken in België. De nieuwe kliniek ligt op een kilometer van de oude praktijk en heeft een ruime parking. Het team is nu 24/7 bereikbaar en beschikt over 3 operatiezalen, 6 consultatieruimtes, een eigen laboratorium, apparatuur om echo’s en RX-beelden te nemen en binnenkort komt er zelfs een CT-scan. In AniCura vond De Molenhoek een complementaire partner die dezelfde doelen m.b.t. hoogkwalitatieve diergeneeskundige zorg nastreeft. Zij bieden ondersteuning voor de investeringen en opleidingen die nodig zijn om steeds meer gespecialiseerde zorg aan te bieden. Zowel de dierenartsen als de dieren halen dus voordeel uit de samenwerking. 

Philippe Van Vooren, dierenarts bij AniCura Dierenkliniek De Molenhoek vertelt: “De Molenhoek staat al sinds 1997 voor kwaliteit en zorg. Gedurende de 32 jaar dat ik dierenarts ben, zijn de mogelijkheden voor onderzoek en behandeling sterk geëvolueerd. Dit maakt ons beroep heel interessant, maar ook uitdagend. Door deze evolutie en om de beste zorg aan onze patiëntjes te kunnen geven, is er nood aan investeringen in infrastructuur, apparatuur en opleiding voor ons team. Door aan te sluiten bij AniCura ligt dit binnen handbereik en kunnen al onze dierenartsen hun eigen sterktes ontwikkelen via opleiding en kennisuitwisseling met collega’s over heel Europa. Daarnaast garandeert dit ook de continuïteit van de praktijk. Het vertrouwde team blijft verder instaan voor de zorg en behandeling van uw huisdier en onze klanten kunnen blijven rekenen op een goede prijs-kwaliteitsverhouding.”  

Opnieuw écht focus op dierenarts zijn 

Baasjes stellen steeds hogere eisen op vlak van medische zorgen. AniCura gelooft sterk in de nood aan verdere geavanceerde diergeneeskunde waarbij het delen van kennis en middelen centraal staat. AniCura-dierenartsen werken zo samen over de praktijkgrenzen heen. Binnen hun netwerk kan je terecht voor alle preventieve zorgen zoals vaccinaties en ontwormen maar vind je ook gediplomeerde specialisten in chirurgie, medische beeldvorming, tandheelkunde, interne geneeskunde, neurologie, oncologie, etc. Ook op vlak van service verwachten de baasjes steeds meer. Online een afspraak maken of digitaal advies krijgen vanop afstand beschouwt men als vanzelfsprekend, net zoals in andere sectoren. Om tevens aan die verwachtingen te voldoen, kunnen de AniCura-dierenartsen rekenen op een centraal team van niet-dierenartsen dat hen bijstaat in communicatie, administratie en personeelszaken zodat zij zich volledig kunnen focussen op hetgeen ze het liefst doen: dierenarts zijn. 

Habitat opent uniek vastgoedconcept dat breekt met klassieke immo-wereld

Team Habitat in hun nieuwe co-working hub in Wevelgem

Wevelgem, 20 april 2021 – Vastgoedkantoor Habitat opent vandaag zijn nieuw vastgoedconcept in het centrum van Wevelgem. Voormalig café Klokke Roeland werd omgedoopt tot co-working hub met uniek design interieur. Niet enkel het pand is uniek, ook de doorgedreven digitalisering en eerlijke, transparante communicatie met klanten zijn allesbehalve wat je van een klassiek vastgoedkantoor verwacht.  Tegen eind dit jaar wil Habitat 10 makelaars aanwerven en het concept uitbreiden naar andere centrumsteden in Vlaanderen.

Immokantoor van de toekomst

Toen Emmanuel Louf, eigenaar van Habitat, in 2015 het toenmalige Immo Habitat overnam, wist hij al snel dat hij de zaken anders wou aanpakken. “De vitrinebordjes, stijve communicatie, beperkt klantencontact en de cowboystijl van sommigen was niets voor mij.”, vertelt Louf. “Het is mijn droom om een échte vastgoed-community te creëren. Na vijf jaar hard werken, staan we er: e-mailmarketing, digitale tools om mee te werken, de website en nu ook de eerste Habitat-hub. Hier ontmoeten gepassioneerde makelaars elkaar, delen ze kennis en focussen ze op wat ze liefst doen: huizen verkopen en mensen gelukkig maken met de juiste woning voor de juiste prijs. Geen loze beloftes of stijf gedoe maar eerlijke, transparante communicatie in een ongedwongen sfeer waarbij klantentevredenheid en niet de portefeuille van de makelaar centraal staat.”

Vernieuwing in de immowereld

“Bij Habitat doen we de dingen anders omdat we ons vragen stellen bij de normale gang van zaken. We geloven dat het beter kan.” zegt Louf. “Waarom zou een vastgoedkantoor saai, duf en kleurloos moeten zijn als je het ook stijlvol, kleurrijk en gezellig kan maken? Op onze verkoopborden staat een persoonlijke foto van de makelaar die het pand verkoopt. Zij staan in de schijnwerper, niet het kantoor. Onze makelaars amuseren zich en klanten voelen dat. We werken ook enkel op afspraak. Zo krijgen onze klanten onze volle aandacht. Die afspraak kunnen ze online rechtstreeks in onze agenda inplannen op het moment dat hen past. We willen als echte consultants onze klanten ondersteunen bij de koop of verkoop van een pand.”

Concept doortrekken in heel Vlaanderen

Tegen het einde van het jaar wil Emmanuel Louf 10 makelaars onderbrengen in de Habitat-hub in Wevelgem. Daarna wil hij het concept kopiëren naar andere centrumsteden in heel Vlaanderen. “De wereld is continue in verandering. Enkel hij die zich weet aan te passen, overleeft. Bij Habitat hebben we dat goed begrepen. Met onze unieke manier van werken, lopen we vooruit op de rest van de sector. We zijn klaar voor wat komt.”

Deze Valentijn krijg je alles wat je hartje begeert

Petit Melo Raspberry

Deze Valentijn krijg je alles wat je hartje begeert: iets zoets, iets lekkers, iets duurzaams en iets zachts. Dat alles vind je in één kleine praline: Petit Melo.
Petit Melo is het perfecte huwelijk tussen een praline en een traditionele melocake. Ze heeft een bodem van knapperige Belgische speculaas, een luchtig hart van suikerschuim en is omhuld door een dubbele laag duurzame chocolade; gemaakt volgens het originele recept van de familie Vandenbulcke.

Petit Melo is een leuk cadeau om te geven maar nog beter om te krijgen of om te kopen als zoete traktatie voor jezelf. De pralines zijn moeilijk te weerstaan maar dankzij hun bite size formaat kan je van alle smaken genieten zonder je schuldig te voelen.

Fijne Valentijn!

Petit Melo is vanaf midden februari verkrijgbaar is alle supermarkten van Delhaize en Spar. Net op tijd voor Valentijn 🙂

Happy 2021

De eindejaarsperiode is hét moment om terug te blikken op het voorbije jaar. Hoewel velen 2020 snel willen vergeten, zijn er toch enkele zaken waar wij oprecht dankbaar voor zijn. De start van Loud and Clear, onze fijne samenwerkingen en de mooie resultaten die we het afgelopen jaar mochten neerzetten. Hopelijk kunnen we dit in 2021 verderzetten en –in Corona-vrije omstandigheden- verder uitbreiden.  

Om 2020 in schoonheid af te sluiten, willen we onze klanten bedanken voor het vertrouwen. Daarom sturen we hen allemaal een pakketje met 100% West-Vlaamse streekproducten: de Cortryck praline, de paardenkop en Petit Melo -die we dit jaar uitgebreid in de pers brachten voor Chocolatier Vandenbulcke-. En omdat een lekker chocolaatje nog  beter smaakt met een kopje heerlijke koffie -van Viva Sara– of een frisse bubbel -van Entre Deux Monts-, hebben we die ook meteen toegevoegd 🙂

Zo steunt Loud and Clear niet enkel zijn klanten maar ook lokale ondernemers die dezelfde waarden delen. 

We wensen jullie en jullie geliefden alvast fijne, gezellige feesten en een goede start van 2021!

AniCura voortaan ook actief in Wallonië

Antwerpen, 8 oktober 2020 – AniCura, een van Europa’s meest toonaangevende aanbieders van hoogwaardige diergeneeskundige zorg voor huisdieren verwelkomt met Clinique Vétérinaire ADK-Heusy zijn eerste Waalse dierenkliniek in de AniCura-familie.

AniCura begon in 2011 in Scandinavië en is sindsdien uitgegroeid tot een toonaangevende aanbieder van kwaliteitsvolle en geavanceerde diergeneeskundige zorg in dertien Europese landen. In maart 2020 deed AniCura zijn intrede in België. Sindsdien nam het bedrijf acht hoogwaardige dierenklinieken en -praktijken in Vlaanderen op in zijn netwerk. Die exponentiële groei zet zich voort, nu Clinique Vétérinaire ADK-Heusy zich als eerste kliniek in Wallonië bij AniCura heeft aangesloten. Het is een gerenommeerde kliniek met een multidisciplinair en ambitieus team.

“Sinds AniCura dit jaar op de Belgische markt is verschenen, verwelkomde het al acht hoogwaardige en geavanceerde dierenklinieken en -praktijken in Vlaanderen. We zijn heel trots daar nu onze eerste kliniek in Wallonië aan te mogen toevoegen. Zo kunnen we een nog betere veterinaire zorg verlenen aan de huisdieren van de meer dan 2,5 miljoen huisdiereigenaren in heel België”, zegt Azita Shariati, Algemeen Directeur van de groep AniCura.

Vandaag heeft AniCura op meer dan 350 locaties in Europa 7000 diergeneeskundige professionals in dienst, onder wie 2.500 dierenartsen. Sinds 2018 maakt AniCura deel uit van de Mars Veterinary Health-familie van dierenartsenpraktijken. 

Kathleen Moons, Country Manager voor België, licht toe: “Vandaag schrijven we een nieuw, belangrijk hoofdstuk in de jonge geschiedenis van AniCura België. We zijn bijzonder trots de eerste Waalse kliniek in onze groep te mogen verwelkomen. Sinds onze start in maart van dit jaar zijn we snel gegroeid, maar tot nu toe enkel in Vlaanderen. Met de toevoeging van Clinique Vétérinaire ADK-Heusy effenen we het pad voor meer klinieken en praktijken in het zuiden van België die ons willen komen versterken. Dierenartsen die zich bij ons aansluiten, kunnen rekenen op onze steun om de hoogste zorgkwaliteit te bieden. Ze moeten zich geen zorgen maken om hun onafhankelijkheid als arts, want het belang van de huisdieren komt bij ons altijd op de eerste plaats. We zijn erg blij en trots dat we verder kunnen bouwen aan de toekomst van de diergeneeskundige zorg. En vanaf nu doen we dat samen met alle collega’s in beide landsdelen in België!”

Pralines van Chocolatier Vandenbulcke zijn West-Vlaams streekproduct

Kortrijk, 9 september 2020  Twee pralines van Chocolatier Vandenbulcke uit Kortrijk dragen vanaf nu het label van West-Vlaams streekproduct. De gekende Paardenkoppraline en de Cortryck praline zijn al sinds jaar en dag geliefd in de Leiestreek. Voortaan zijn ze dus ook officieel erkend als 100% streekproduct.  

Geïnspireerd door de Leiestreek 

De beide pralines hebben een sterke link met de regio. De vele paardenkoersen inspireerden de chocolatiers uit de streek die zich gingen specialiseren in de paardenkop-praline. Ze gebruikten een standaard moule van een paardenkop, vulden die met hazelnootpraliné en voegden een krokante toets toe. Iedere chocolatier legt zijn nuances daarbij anders.  

Op de unieke Cortryck praline schitteren de Broeltorens, de iconische gebouwen uit de thuisstad van Chocolatier Vandenbulcke. De praline is gemaakt met hazelnootpraliné gepofte rijst en is gehuld in fondant- of melkchocolade. Consumenten die de pralines van Vandenbulcke willen proeven, kunnen een bezoek brengen aan hun bedrijfswinkel.

Authentieke pralines op basis van familierecept 

Chocolatier Vandenbulcke is erg trots op hun twee streekproducten. “We staan volledig achter het 100% West-Vlaams initiatief. De mooie producten van eigen bodem verdienen meer aandacht”, zegt CEO Jelle Vandenbulcke. “De ambacht van chocolatier ligt ons ook nauw aan het hart. We zijn een familiebedrijf, geboren en getogen in de streek, met familierecepten die al meer dan 71 jaar gebruikt worden. Vandaag maken we nog steeds onze authentieke pralines en nieuwe creaties met dezelfde passie maar op industrieel niveau. Zo kunnen we onze pralines verdelen op grotere schaal.”  

Ontdek de Paardenkop en Cortryck op de site van West-Vlaamse streekproducten 
Lees hier meer over Bulckies World de reeks initiatieven rond duurzame chocolade van Chocolatier Vandenbulcke 

Over Chocolatier Vandenbulcke
Chocolatier Vandenbulcke is een familiebedrijf van de derde generatie met een passie voor chocolade. Het bedrijf werd opgericht in 1949 door André Vandenbulcke. Zijn vrouw Olga, en later zijn zoon Philippe en kleinzoon Luk, creëerden en bewaarden de originele familierecepten die de smaakvolle chocolade van het bedrijf garanderen. Het assortiment bestaat uit vijf segmenten: Sea-assortiment Sealife / Seashells, Pralines, truffels, dragee-eieren en Petit Melo. De producten worden voornamelijk verkocht onder het merk Vandenbulcke Chocolatier, maar sommige zijn ook verkrijgbaar onder private label. Het bedrijf is actief in meer dan 55 landen en heeft 40 vaste en 30 seizoensmedewerkers in dienst. Chocolatier Vandenbulcke is RSPO, Fair Trade en UTZ-gecertificeerd en richtte Bulckies World op, een reeks initiatieven die ten goede komen aan product, milieu, mens en maatschappij. www.vandenbulcke.com

AniCura kiest voor Loud and Clear

AniCura, Europa’s meest toonaangevend netwerk van dierenklinieken, heeft Loud and Clear gekozen als partner voor haar PR-activiteiten in de Belgische markt.

De van oorsprong Scandinavische groepering is al enkele jaren actief in Europa en komt nu ook naar België. AniCura wil PR onder meer inzetten om hun komst in de Belgische markt aan te kondigen en hun merk uit te bouwen.

De perscommunicatie zal zich in eerste instantie richten naar specialisten en voorschrijvende artsen. AniCura wil hen overtuigen van hun meerwaarde tegenover de concurrentie. Dat ligt voornamelijk in duurzaamheid en hun internationale kennisnetwerk.

Daarnaast wil men ook de consumenten en baasjes aanspreken. Daar moet AniCura gekend worden als betrouwbaar en duurzaam merk dat hen goed opvangt en adviseert en waar hun huisdieren de beste zorg krijgen.

5 redenen om met PR te starten

Wat draagt PR bij aan mijn bedrijf? Dit is wellicht de meest gestelde vraag die we van nieuwe klanten te horen krijgen. Dan maken we telkens de vergelijking met branding. Iedereen is overtuigd van het belang en de meerwaarde van goede branding. Bedrijven investeren er heel wat tijd en geld aan zodat hun producten en diensten er aantrekkelijk uitzien en klanten overtuigen. Dat is exact wat PR doet voor je imago. Goede, gerichte PR  maakt  je bedrijf aantrekkelijk voor de doelgroepen die jij belangrijk vindt. PR werkt daarvoor op 5 niveaus:

  • Naamsbekendheid
    Als je bedrijf regelmatig in media vermeld wordt, helpt dit om snel bekend te worden bij jouw doelgroep en het grote publiek. Wanneer mensen bij een online search, nieuws en artikels vinden over je bedrijf, verhoogt dit je geloofwaardigheid en versterkt het je imago. Naamsbekendheid geeft je verkopers ook een voet in de deur bij prospecten en maakt cold calling makkelijker.

  • Hechte klantenrelaties
    Je kan heel wat geld uitgeven aan advertenties maar mensen worden steeds kritischer. Vooraleer ze iets aankopen, gaan ze op zoek naar andere informatiebronnen waar zij vertrouwen in hebben. Met PR ga je die bronnen identificeren vb. een lokale nieuwssite, influencer, IT blog, etc. en ervoor zorgen dat relevante informatie over je bedrijf, product of dienst tot bij hen komt. Hun objectieve verslaggeving biedt je klant zekerheid, geloofwaardigheid en versterkt zo je merk en de relatie met je klant.

  • Meer leads
    Mensen die over je bedrijf lezen of horen via online media, klikken waarschijnlijk ook door naar je website. Zo zorgt PR voor meer bezoekers en leads. Daarnaast is PR een bron van waardevolle informatie vb. persberichten, artikels, etc. voor je social media. Deze content onderscheidt je van de concurrentie en positioneer je als expert en thought leader. Terwijl veel nieuws rond vb. deals, awards, etc. aantoont dat je een bloeiend bedrijf bent, waar ook anderen interesse en vertrouwen hebben.

  • Een sterke reputatie
    PR gaat ook om meer dan krantenkoppen. Het is een combinatie van verschillende tactieken zoals de juiste awards winnen, spreken voor het juiste publiek en aanwezig zijn op de juiste evenementen. Het gaat erom om op al deze momenten je bedrijf op de goeie manier voor te stellen en zichtbaar te maken. Zo linken potentiële klanten de juiste boodschap en reputatie aan je bedrijf.

  • Employer branding
    PR-activiteiten kunnen ervoor zorgen dat medewerkers met (nog meer) trots voor je bedrijf werken. Aankondigingen zullen ook in hun omgeving weerklank vinden. Daarnaast zullen dergelijke berichten je bedrijf ook aantrekkelijk maken voor toekomstige medewerkers. Er zal snelle gekeken worden naar de job-sectie op je website. Dit kan je HR-afdeling het leven makkelijker maken in de zoektocht naar knelpuntberoepen.